Arkadiusz Czapla
Kontakt:
e-mail : Napisz do mnie
GG : 4974783


SEO Stats powered by MyPagerank.Net
Blog > Komentarze do wpisu

Dieta przeciwmiażdżycowa

Dieta na miażdżycę



Przeprowadzono badania, które dowiodły, że niektóre produkty mogą skutecznie cofnąć dość zaawansowane zmiany miażdżycowe w naczyniach krwionośnych. Oto produkty, które włączyć do codziennej diety:

Produkty zbożowe

Ponieważ zawierają błonnik. Błonnik zmniejsza stężenie cholesterolu w surowicy krwi. By odczuć skuteczne działanie błonnika, należy zjadać sześć niewielkich porcji produktów z pełnego ziarna ( razowiec, chleb typu graham, kasza gryczana, pęczak, muesli).


Czerwone grejpfruty


Grejpfruty obniżają poziom cholesterolu i trójglicerydów we krwi,a są one odpowiedzialne za powstanie blaszki miażdżycowej. Substancje zawarte w czerwonych grejpfrutach mają działanie rozpuszczające złogi w tętnicach. Jedząc regularnie jeden grejpfrut dziennie można cofnąć zmiany miażdżycowe.

Oleje roślinne

Oleje roślinne są bogatym źródłem wielonasyconych kwasów tłuszczowych (NNKT). Obniżają one poziom złego cholesterolu we krwi. Włącz do codziennej diety oleje: sojowy, słonecznikowy, kukurydziany lub oliwę z oliwek.

Czosnek

Czosnek jedzony regularnie ( wystarczy ząbek dziennie), może obniżyć stężenie tłuszczów we krwi.

Zielona herbata

Zielona herbata zawiera substancje, ktore obniżają poziom trójglicerydów i cholesterolu, które są głównym winowajcą miażdżycy. Wystarczy wypić filiżankę herbaty dziennie.

Pomidory


Zółta galaretka, która otacza pestki pomidora, obniża aktywność płytek krwi. W ten sposób znacznie zmniejsza się ryzyko zatorów, które mogą powstawać w wyniku miażdżycy.

Ryby morskie

Bogate w kwasy tłuszczowe typu omega-3, które obniżają poziom cholesterolu. Eskimosi i Japończycy, których dieta bogata jest w ryby, prawie nie chorują na miażdżycę ... Ryby powinny pojawiać się na Twoim stole przynajmniej trzy razy w tygodniu.

Czego unikać?


Z diety powinny zniknąć:

Słonina, smalec, masło - zawierają czystej postaci cholesterol, który jest głównym winowajcą miażdżycy. Masło można tylko ograniczyć, ze względu na to, że zawiera wiele ważnych witamin.

Frytki, chipsy - zawierają mnóstwo niezdrowych tłuszczów, są toksyczne, ponieważ przygotowuje się je na wielokrotnie podgrzewanym tłuszczu ( powstają w ten sposób substancje rakotwórcze).

Jogurty kremowe, tłuste twarogi, żółte i pleśniowe sery - w ich składzie jest wiele złych tłuszczów. Powodują one powstawanie płytki miażdżycowej. Zastąp je chudym nabiałem.

Cukier, biała mąka, soki owocowe, dżemy sklepowe, alkohol ( duże ilości, lampka wina raz w tygodniu nie zaszkodzi). - produkty te zawierają trójglicerydy, które obok cholesterolu są głównymi sprawcami miażdżycy.




Podobne wpisy :

Jak zmniejszyć poziom złego cholesterolu ?

Jak uniknąć zawału serca ?
Jak zapobiegać zaparciom ?
Jak dbać o prostatę ?

środa, 10 czerwca 2009, zdrowieuroda



TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: