Arkadiusz Czapla
Kontakt:
e-mail : Napisz do mnie
GG : 4974783


SEO Stats powered by MyPagerank.Net
Blog > Komentarze do wpisu

Jak zmniejszyć poziom złego cholesterolu ?



Poziom złego cholesterolu



Jeżeli masz za wysoki poziom złego cholesterolu (LDL), powinieneś zmienić swoje codzienne nawyki.

Zmień dietę, najlepsza jest śródziemnomorska. Powoduje wzrost stężenia dobrego cholesterolu, który chroni nasze serce. Dobry cholesterol wzmacnia ściany naczyń krwionośnych - dlatego cząsteczką złego cholesterolu trudniej się do nich przykleić. Zwiększając poziom dobrego cholesterolu, zmniejszamy ryzyko zachorowania na chorobę niedokrwienną serca ( zwiększając poziom dobrego cholesterolu o 1 mg/dl, ryzyko zachorowania spada o 3%)



W naszej diecie powinny znaleźć się pokarmy, które zawierają kwasy tłuszczowe omega-3. Najwięcej jest ich w rybach morskich. Nie powinno też zabraknąć owoców i warzyw ze względu na zawarte w nich flawonoidy (przeciwutleniacze) , które zwalczają szkodliwe dla serca wolne rodniki.

Jedząc produkty fermentowane zawierające bakterie probiotyczne (kiszona kapusta) podniesiesz swoją ogólną odporność.

Z Twojej diety powinny zniknąć tłuszcze zwierzęce ( są bardzo groźne dla serca i układu krążenia), ponieważ zawierają bardzo dużo
cholesterolu. Inna wadą tłustego jedzenia jest to, że sprzyja to odkładaniu tkanki tłuszczowej wokół narządów wewnętrznych. Organizm traktuje tkankę tłuszczową jak intruza - do akcji wkraczają komórki układu odpornościowego i wzniecają stan zapalny.

Stan zapalny w organizmie źle wpływa na cząsteczki
dobrego cholesterolu, powoduje że stają się one mniej aktywne i nawet jeżeli mamy bardzo wysoki poziom dobrego cholesterolu nie uchroni to nas przed uszkodzeniami naczyń krwionośnych.

Ogranicz także spożycie soli. Jej nadmiar powoduje,że w organizmie wytwarza się substancja obkurczająca naczynia, podnosi ciśnienie krwi, a także wzmaga stany zapalne.

Wzmocnij swoja odporność, spożywaj produkty bogate w witaminę C ( bogatym źródłem witaminy C jest pietruszka i brokuły). Zjedz przynajmniej raz w tygodniu czosnek i cebule - mają one działanie bakteriobójcze oraz zapobiegają przeziębieniu.

Bardzo potrzebny jest regularny, ale umiarkowany wysiłek fizyczny. Przeprowadzono badania, które wykazały, że już po 3 miesiącach u osób, które są aktywne fizycznie -
dobry cholesterol wzrósł nawet o 25 %.

Ale musisz pamiętać, że gimnastyka musi być połączona z dieta, inaczej przeciążysz układ krwionośny - a to może być powodem wylewu. 

wtorek, 09 czerwca 2009, zdrowieuroda



TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: