Menu

Zdrowie i Uroda

Zdrowie i uroda.... artykuły, porady, ciekawostki...

Jak zmniejszyć poziom złego cholesterolu?

zdrowieuroda


Jak zmniejszyć poziom złego cholesterolu



Jeżeli masz za wysoki poziom złego cholesterolu (LDL), powinieneś zmienić swoje codzienne nawyki.

Zmień dietę, najlepsza jest śródziemnomorska. Powoduje wzrost stężenia dobrego cholesterolu, który chroni nasze serce. Dobry cholesterol wzmacnia ściany naczyń krwionośnych - dlatego cząsteczką złego cholesterolu trudniej się do nich przykleić. Zwiększając poziom dobrego cholesterolu, zmniejszamy ryzyko zachorowania na chorobę niedokrwienną serca ( zwiększając poziom dobrego cholesterolu o 1 mg/dl, ryzyko zachorowania spada o 3%)

W naszej diecie powinny znaleźć się pokarmy, które zawierają kwasy tłuszczowe omega-3. Najwięcej jest ich w rybach morskich. Nie powinno też zabraknąć owoców i warzyw ze względu na zawarte w nich flawonoidy (przeciwutleniacze) , które zwalczają szkodliwe dla serca wolne rodniki.

Jedząc produkty fermentowane zawierające bakterie probiotyczne (kiszona kapusta) podniesiesz swoją ogólną odporność.

Z Twojej diety powinny zniknąć tłuszcze zwierzęce ( są bardzo groźne dla serca i układu krążenia), ponieważ zawierają bardzo dużo cholesterolu. Inna wadą tłustego jedzenia jest to, że sprzyja to odkładaniu tkanki tłuszczowej wokół narządów wewnętrznych. Organizm traktuje tkankę tłuszczową jak intruza - do akcji wkraczają komórki układu odpornościowego i wzniecają stan zapalny.


Stan zapalny w organizmie a cholesterol


Stan zapalny w organizmie źle wpływa na cząsteczki dobrego cholesterolu, powoduje że stają się one mniej aktywne i nawet jeżeli mamy bardzo wysoki poziom dobrego cholesterolu nie uchroni to nas przed uszkodzeniami naczyń krwionośnych.

Ogranicz także spożycie soli. Jej nadmiar powoduje,że w organizmie wytwarza się substancja obkurczająca naczynia, podnosi ciśnienie krwi, a także wzmaga stany zapalne.

Wzmocnij swoja odporność, spożywaj produkty bogate w witaminę C ( bogatym źródłem witaminy C jest pietruszka i brokuły). Zjedz przynajmniej raz w tygodniu czosnek i cebule - mają one działanie bakteriobójcze oraz zapobiegają przeziębieniu.


Wysiłek fizyczny a cholesterol


Bardzo potrzebny jest regularny, ale umiarkowany wysiłek fizyczny. Przeprowadzono badania, które wykazały, że już po 3 miesiącach u osób, które są aktywne fizycznie - dobry cholesterol wzrósł nawet o 25 %.

Ale musisz pamiętać, że gimnastyka musi być połączona z dieta, inaczej przeciążysz układ krwionośny - a to może być powodem wylewu.


Dołącz do klubu zdrowych ludzi


Kliknij i sprawdź»



Podobne wpisy:


Jak uniknąć zawału serca?

Jak zapobiegać zaparciom?
Jak dbać o prostatę?
Zapotrzebowanie organizmu ludzkiego na witaminy..

© Zdrowie i Uroda
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci