Menu

Zdrowie i Uroda

Zdrowie i uroda.... artykuły, porady, ciekawostki...

Błonnik odchudzanie - jakie zalety ma błonnik?

zdrowieuroda


Błonnik i jego dobroczynne działanie



Błonnik charakteryzuje się przede wszystkim tym, że po spożyciu nie jest trawiony w przewodzie pokarmowym człowieka. Mimo, że zostaje wydalony z organizmu człowieka w postaci niezmienionej, to ma kolosalne znaczenie zarówno dla prawidłowej pracy jelit, jak i dla właściwego funkcjonowania całego naszego organizmu.

Jego dobroczynne działanie objawia się m.in : regulacją pracy jelit, błonnik zapobiega zaparciom, chroni przed nowotworami jelit oraz we krwi. To ostatnie działanie na znaczenie w walce z miażdżycą.


Produkty, które zawierają błonnik, pomagają nam zrzucić zbędne kilogramy, ponieważ wchłania on wodę i dzięki temu pęcznieje i wypełnia żołądek. W ten sposób zmniejsza się uczucie głodu.

Błonnik pokarmowy ma pozytywne działanie na nasz organizm, gdyż pobudza wydzielanie śliny podczas przeżuwania pokarmów - ślina ułatwia rozdrabnianie pokarmów w jamie ustnej oraz zawiera enzymy, które uczestniczą w trawieniu cukrów.

Błonnik  pomaga eliminować z organizmu toksyny, kwasy żółciowe, metale ciężkie, a nawet substancje rakotwórcze.  Następną jego zaletą jest wiązanie nadmiaru kwasu solnego w żołądku - ma to szczególne znaczenie dla osób, które cierpią na nadkwasotę, zgagę, niestrawność oraz wrzody żołądka.

Błonnik pokarmowy nie ma znaczenia jako substancja odżywcza, ale jego rola w organizmie człowieka jest znacząca, ponieważ pełni on wiele funkcji. Dlatego jest niezbędny w diecie człowieka. Specjaliści od spraw żywienia uważają, ze dieta, która jest uboga w błonnik pokarmowy jest jedną z głównych przyczyn chorób określanych obecnie mianem cywilizacyjnych, czyli chorób serca, miażdżycy, cukrzycy, wielu nowotworów, a także otyłości.

Zapotrzebowanie człowieka na błonnik pokarmowy wynosi 15 gramów na 1000 kcal, czyli średnio ok. 30 gramów błonnika na dzień. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) zaleca spożywanie 20-40 g. błonnika dziennie.

Musimy także pamiętać, że wprowadzanie większych ilości błonnika do diety powinno odbywać się stopniowo, przy równoczesnym zwiększaniu ilości wypijanych płynów.

Nadmierne spożycie błonnika (powyżej 50 g. dziennie przez dłuższy czas) może być równie niekorzystne jak zbyt mała jego ilość w diecie.

Zalety Błonnika

  • Koniec z nadwagą. Błonnik pomaga zrzucić zbędne kilogramy, gdyż wchłania wodę, dzięki czemu pęcznieje i wypełnia żołądek, zmniejszając uczucie głodu, a także opóźniając moment, w którym pożywienie opuszcza żołądek.

  • Koniec z podwyższonym cholesterolem. Błonnik rozpuszczalny (pektyny) jest rozkładany do trójkarboksylowych kwasów tłuszczowych, które odpowiadają za hamowanie biosyntezy cholesterolu w wątrobie. Dzięki swej konsystencji wyłapuje i usuwa kwasy żółciowe z jelit. Ponieważ wątroba używa ich do produkcji cholesterolu, zatem gdy zostaną usunięte, obniża się poziom cholesterolu. Wydalanie kwasów żółciowych to główny sposób pozbywania się przez organizm nadmiaru cholesterolu, gdyż nie może on, tak jak inne tłuszcze zostać zmetabolizowany. Błonnik nierozpuszczalny obniża poziom trójglicerydów we krwi, przez co zmniejsza ryzyko miażdżycy.

  • Koniec z problemami jelitowymi. Błonnik wędruje przez cały przewód pokarmowy w stanie praktycznie niezmienionym. Jednakże wzdłuż całej drogi wchłania wodę, przez co zwiększa objętość masy kałowej i przyspiesza eliminację niestrawionych resztek. Likwiduje to zaparcia i ułatwia regularne wypróżnianie się. Żywność zawierająca dużo błonnika pokarmowego pomaga zapobiegać zaparciom i bólom towarzyszącym hemoroidom, ponieważ zwiększa zawartość wody w kale, przez co łatwiej go wydalić z organizmu.

  • Koniec z wahaniem stężenia glukozy we krwi. Błonnik opóźnia przemianę węglowodanów poprzez częściowe blokowanie dostępu glukozy do krwi, co z kolei zmniejsza wydzielanie insuliny i pomaga w utrzymaniu stabilnego poziomu cukru we krwi. Ponadto wydzielanie insuliny jest częściowo wywoływane i regulowane przez system hormonalny (żołądkowy peptyd hamujący GIP i enteroglukagon). Wzrost spożycia błonnika prowadzi do obniżenia poziomu hormonów.

  • Koniec z toksynami. Błonnik rozpuszczalny i nierozpuszczalny w wodzie pomaga eliminować z organizmu toksyny, kwasy żółciowe, metale ciężkie (dzięki zdolnościom jonowymiennym wolnych grup karboksylowych), a nawet substancje rakotwórcze
    (np. poziom azotynów w organizmie skutecznie obniżają pektyny).

  • I to wszystko jedząc jeden w pełni naturalny produkt - abyś nie traciła swojego cennego czasu szukając kolejnych diet i zdrowia stosując tabletki na odchudzanie.




Podobne wpisy:

Leczenie stawów,leczenie kręgosłupa : Rumalaya, Biszofit, Hakorośl
Leczenie łysienia - HLC : skuteczne leczenie wypadania włosów ..
Abana cholesterol - leczenie cholesterolu
Leczenie prostaty - Himplasia i Palma Sabal ..

Komentarze (1)

Dodaj komentarz
  • Gość: [Lola48] *.tvkhajnowka.pl

    Błonnik witalny to preparat który wyśmienicie wspomaga odchudzanie. Podczas mojego odchudzania stosowałam te naturalne ziarenka, które doskonale hamowały mój apetyt. Nie podjadałam więc w nocy ani między posiłkami. Polecam błonnik osobom odchudzającym się.

© Zdrowie i Uroda
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci