Zdrowie i uroda.... artykuły, porady, ciekawostki...
Blog > Komentarze do wpisu

Dieta na cholesterol - dieta na obniżenie cholesterolu



Jak obniżyć cholesterol ?



Brak cholesterolu w naszym organizmie powodowałby to, że nie funkcjonowałby on normalnie, a to dlatego, że cholesterol bierze udział w tworzeniu hormonów oraz kwasów żółciowych.

Jednak, gdy jest go za dużo, to cholesterol staje się naszym wrogiem.

Odkłada się w naczyniach krwionośnych w postaci blaszek miażdżycowych, przez co je zapycha i utrudnia przepływ krwi.

Warto wiedzieć, że zwykle najwyższy poziom cholesterolu mamy zimą. Powodem jest to, że mniej się ruszamy, a także mamy większy apetyt na wysokokaloryczne tłuste potrawy.



Dlatego warto teraz sięgnąć po produkty, które będą sprzymierzeńcami w walce z
cholesterolem .

Płatki owsiane - owies oraz produkty, które go zawierają są bogate w błonnik, który tworzy w przewodzie pokarmowym specyficzny żel, który ogranicza wchłanianie tłuszczów. Dobrze jest każdego dnia dostarczać organizmowi przynajmniej 10 g błonnika.

Awokado - Zawiera pogromcę
cholesterolu- niacynę (witamina B3). Obniża ona poziom złego cholesterolu nawet o 20-30 %. Oprócz awokado w witaminę B3 bogata jest wątróbka, orzeszki ziemne, chude mięso i ryby, a także zioła: pokrzywa, mięta, liście maliny. Działanie niacyny wzmocni chrom (jajka, jabłka, brokuły).

Czosnek - zawiera allicynę, która wiąże
cholesterol, a to ułatwia jego wydalanie.

Zdrowy napój czosnkowy

Obrane i posiekane 25 ząbków czosnku, zalej sokiem wyciśniętym z dwóch cytryn oraz litrem przegotowanej zimnej wody. Trzymaj pod przykryciem. Po upłynięciu trzech dni pij dwa razy dziennie po kieliszku (25 ml).

Imbir - korzeń imbiru kroisz w plasterki. Dodaj dwa kawałeczki do herbaty pod koniec parzenia. Utarty kawałek imbiru (wielkość średniej fasoli) dodawaj do niegorących potraw. Taką porcję imbiru zjadaj przynajmniej raz dziennie. Imbir obniża też ciśnienie krwi.

Miód i zioła

Łączysz po łyżeczce ziela poziomki, liści pokrzywy, melisy, korzenia mniszka oraz rozdrobnionych nasion głogu.

20 g mieszanki zalej litrem wrzącej wody. Ogrzewaj 5 minut. Pozostaw pod przykryciem na godzinę. Przecedź, dodaj łyżkę miodu. Pij [po pól szklanki przed każdym posiłkiem.

Błonnik i samopoczucie»

Ludzie jedzący dużo błonnika uśmiechają się częściej niż ci, których dieta jest uboga w tę substancję twierdzi prof. Andrew Smith z Cardiff University w Walii. Wybrani przez niego ochotnicy w wieku od 30 do 80 lat przez 4 tygodnie jedli na śniadanie 40g bogatych w błonnik płatków zbożowych z otrębami. W tym samym czasie inne osoby z grupy kontrolnej spożywały zwykłe kanapki z białego pieczywa. Eksperyment wykazał, że bogata w błonnik dieta nie tylko sprawia, że ludzie są mniej zmęczeni, ale także rzadziej cierpią na depresję. Ponadto jedzenie błonnika poprawia pamięć i szybkość kojarzenia faktów. Taką rewelacyjną poprawę zdrowia można osiągnąć już po tygodniu spożywania Błonnika witalnego.


Podobne wpisy :

Woda a odchudzanie
Zdrowe odchudzanie - mity o odchudzaniu (4) ...

Jak zamienić tłuszcz w mięśnie?
Zdrowe odchudzanie - mity o odchudzaniu (3) ...

piątek, 04 lutego 2011, zdrowieuroda



TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:

Arkadiusz Czapla
Kontakt:
e-mail : Napisz do mnie
GG : 4974783


SEO Stats powered by MyPagerank.Net