Arkadiusz Czapla
Kontakt:
e-mail : Napisz do mnie
GG : 4974783


Blog > Komentarze do wpisu

Jakie choroby wywołuje stres?

Choroby związane ze stresem



Wpływ stresu na kręgosłup



Stres jest powodem sztywnego karku i bólu pleców. Nasze mięśnie na zmianę to się kurczą, to rozkurczają. Może to w przyszłości doprowadzić nawet do dyskopatii.

Warto wtedy się ruszać. Podczas wysiłku fizycznego nasze mięśnie zmuszane są do pracy w równym rytmie.

Na ból głowy spowodowany stresem pomoże masaż. Kładziemy prawą dłoń na karku, tuż pod włosami (kciuk powinien znajdować się po jednej stronie szyi, a reszta palców po drugiej stronie). Przytrzymujemy lewą dłonią czoło, a prawą delikatnie ściskamy mięśnie karku 20-30 razy.

Wpływ stresu na serce


Hormony stresu mogą podnieść nam poziom złego cholesterolu, a to będzie powodem odkładania się na ściankach naczyń krwionośnych płytki miażdżycowej.

Zdaniem specjalistów każda sytuacja, której towarzyszy stres aż o 30 % podnosi prawdopodobieństwo zawału serca. Będąc po wpływem silnego napięcia, wzrasta nam ciśnienie kwi. Można sobie pomóc jedząc większe ilości ryb, które zawierają dobroczynne dla naszego serca i układu krwionośnego kwasy omega-3. Warto pamiętać o braniu magnezu (przeciwdziała nadpobudliwości) oraz witaminy B6 (wspomaga wchłanianie magnezu).


Wpływ stresu na odporność organizmu

Ze względu na życie w ciągłym napięciu, obniża się produkcja białych krwinek, a to one są odpowiedzialne za walkę z drobnoustrojami.

Dlatego osoby, które żyją w stresie, łatwiej łapią infekcje. Gdy jesteśmy pod wpływem długotrwałego stresu, to dobrze jest co jakiś czas przez trzy tygodnie przyjmować kompleks witamin.

Do menu warto wprowadzić większe ilości: marchwi, szpinaku, brokuł, pomidorów, czerwonej papryki, cytrusów, porzeczek oraz truskawek. Zawierają one witaminę C, która pobudza produkcję interferonu. Jest to substancja, która skutecznie sobie radzi z zarazkami.


Działanie stresu na układ pokarmowy oraz problemy ze snem


Hormony stresu są odpowiedzialne za zagęszczenie soków trawiennych. Skutkiem tego jest podrażnienie śluzówki żołądka i dwunastnicy. Wynikiem tego jest choroba wrzodowa.

Stres powoduje także: zgagę, częste biegunki lub zaparcia.

Co pomoże?


Ograniczenie tłuszczy zwierzęcych w swojej diecie. Dobrze też jeść produkty zawierające błonnik. Dobrze robi półgodziny, codzienny spacer. Koi to nerwy i wspomaga trawienie.

Otyłość brzuszna


Stres powoduje produkcje kortyzolu, a on wzmaga apetyt i jest odpowiedzialny za odkładanie się  tkanki tłuszczowej na brzuchu. Nie warto "przejadać"  emocji. Lepiej je "przegadać".

Co pomoże?


Dobra książka lub mała przekąska, bogata w magnez (gorzka czekolada, groszek, soczewica, chleb pełnoziarnisty, banany) lub bogata w  magnez woda.

Bezsenność


Stres pobudza do aktywności. Tak więc nie jest łatwo zasnąć pod jego wpływem. Warto przed położeniem się do łóżka, zadbać chociaż o odrobinę wyciszenia.

Co pomoże?


Ciepła kąpiel, spokojna muzyka, herbatka z melisy.

Rozregulowanie cyklu


Stres ma wpływ na produkcje estrogenów, progesteronu, i prolaktyny. Cykl miesięczny zaczyna pojawiać się rzadziej lub częściej, krwawienia stają się skąpe. Zdarza się, że w ogóle znikają. Wtedy trzeba koniecznie iść do ginekologa.

Jak wygrać ze stresem?


1. Pomocne endorfiny - Złe emocje rozładujesz będąc aktywnym fizycznie. Zdrowy ruch to świetne lekarstwo na stres.

2. Śmiech to zdrowie - Śmiej się jak najczęściej, to Cie odpręży i przywróci pozytywne myślenie.

3. Miej swoje pasje - Jak najwięcej czasu poświęcaj temu co sprawia Ci przyjemność. To również sposób  na wydzielanie się hormonu szczęścia.

4. Seks - pomaga on uporać się ze stresem. Rozluźnia mięśnie, a także łagodzi bóle.

5. Asertywność - pomaga to na życie w większej zgodzie ze samym sobą. To chroni przed frustracją.

6. Mierz siły na zamiary - Stawiaj sobie tylko realistyczne cele. Warto sobie ustalić co i w jakim czasie chcemy osiągnąć. Dobrze mieć przygotowany plan działań, ale nie musimy się go sztywno trzymać :)


Test na stres


1. Czy łatwo doprowadzić Cie do złości i czy z byle powodu tracisz cierpliwość?

Tak - Nie

2. Czy jesteś osoba wrażliwą?

Tak - Nie

3.  Czy jesteś osobą ambitną i perfekcjonistą?

Tak - Nie

4. Czy jesteś niezadowolony ze swojej sytuacji życiowej? 
 
Tak - Nie

5. Czy nie potrafisz cieszyć się drobiazgami i na chwilę zapomnieć o codziennych kłopotach?

Tak - Nie

6. Czy często śnią Ci się koszmary senne?

Tak - Nie

Uwaga! Jeżeli na trzy odpowiedzi odpowiedziałeś Tak, to uważaj, bo możesz zostać pożarty przez stres. Zapanuj nad swoimi emocjami. Dobrym rozwiązaniem jest poszukanie jakieś odskoczni od dnia codziennego. Warto skorzystać z porady specjalisty, który pomoże uporać się z ciągłym napięciem.


Poznaj skuteczne sposoby głębokiej relaksacji i radzenia sobie ze stresem, aby móc cieszyć się życiem w pełni!


Kliknij i sprawdź»



Podobne wpisy:


Na co pomaga cynamon?

Jak walczyć ze stresem?
Sposoby na ból brzucha
Metody na stres - jak radzić sobie ze stresem?
piątek, 18 lutego 2011, zdrowieuroda




TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: