Zdrowie i uroda.... artykuły, porady, ciekawostki...



Arkadiusz Czapla
Kontakt:
e-mail : Napisz do mnie
GG : 4974783


SEO Stats powered by MyPagerank.Net
Blog > Komentarze do wpisu

Jakie choroby wywołuje stres ?



Choroby związane ze stresem



Kręgosłup



Stres jest powodem sztywnego karku i bólu pleców. Nasze mięśnie na zmianę to się kurczą, to rozkurczają. Może to w przyszłości doprowadzić nawet do dyskopatii.

Warto wtedy się ruszać. Podczas wysiłku fizycznego nasze mięśnie zmuszane są do pracy w równym rytmie.

Na ból głowy spowodowany stresem pomoże masaż. Kładziemy prawą dłoń na karku, tuż pod włosami (kciuk powinien znajdować się po jednej stronie szyi, a reszta palców po drugiej stronie). Przytrzymujemy lewą dłonią czoło, a prawą delikatnie ściskamy mięśnie karku 20-30 razy.



Serce


Hormony stresu mogą podnieść nam poziom złego cholesterolu, a to będzie powodem odkładania się na ściankach naczyń krwionośnych płytki miażdżycowej.

Zdaniem specjalistów każda sytuacja, której towarzyszy stres aż o 30 % podnosi prawdopodobieństwo zawału serca. Będąc po wpływem silnego napięcia, wzrasta nam ciśnienie kwi. Można sobie pomóc jedząc większe ilości ryb, które zawierają dobroczynne dla naszego serca i układu krwionośnego kwasy omega-3. Warto pamiętać o braniu magnezu (przeciwdziała nadpobudliwości) oraz witaminy B6 (wspomaga wchłanianie magnezu).

Odporność organizmu

Ze względu na życie w ciągłym napięciu, obniża się produkcja białych krwinek, a to one są odpowiedzialne za walkę z drobnoustrojami.

Dlatego osoby, które żyją w stresie, łatwiej łapią infekcje. Gdy jesteśmy pod wpływem długotrwałego stresu, to dobrze jest co jakiś czas przez trzy tygodnie przyjmować kompleks witamin.

Do menu warto wprowadzić większe ilości: marchwi, szpinaku, brokuł, pomidorów, czerwonej papryki, cytrusów, porzeczek oraz truskawek. Zawierają one witaminę C, która pobudza produkcję interferonu. Jest to substancja, która skutecznie sobie radzi z zarazkami.

Działanie na układ pokarmowy oraz problemy ze snem

Hormony stresu są odpowiedzialne za zagęszczenie soków trawiennych. Skutkiem tego jest podrażnienie śluzówki żołądka i dwunastnicy. Wynikiem tego jest choroba wrzodowa.

Stres powoduje także: zgagę, częste biegunki lub zaparcia.

Co pomoże ?

Ograniczenie tłuszczy zwierzęcych w swojej diecie. Dobrze też jeść produkty zawierające błonnik. Dobrze robi półgodziny, codzienny spacer. Koi to nerwy i wspomaga trawienie.

Otyłość brzuszna

Stres powoduje produkcje kortyzolu, a on wzmaga apetyt i jest odpowiedzialny za odkładanie się  tkanki tłuszczowej na brzuchu. Nie warto "przejadać"  emocji. Lepiej je "przegadać".

Co pomoże ?

Dobra książka lub mała przekąska, bogata w magnez (gorzka czekolada, groszek, soczewica, chleb pełnoziarnisty, banany) lub bogata w  magnez woda.

Bezsenność

Stres pobudza do aktywności. Tak więc nie jest łatwo zasnąć pod jego wpływem. Warto przed położeniem się do łóżka, zadbać chociaż o odrobinę wyciszenia.

Co pomoże ?

Ciepła kąpiel, spokojna muzyka, herbatka z melisy.

Rozregulowanie cyklu

Stres ma wpływ na produkcje estrogenów, progesteronu, i prolaktyny. Cykl miesięczny zaczyna pojawiać się rzadziej lub częściej, krwawienia stają się skąpe. Zdarza się, że w ogóle znikają. Wtedy trzeba koniecznie iść do ginekologa.

Jak wygrać ze stresem ?

1. Pomocne endorfiny - Złe emocje rozładujesz będąc aktywnym fizycznie. Zdrowy ruch to świetne lekarstwo na stres.

2. Śmiech to zdrowie - Śmiej się jak najczęściej, to Cie odpręży i przywróci pozytywne myślenie.

3. Miej swoje pasje - Jak najwięcej czasu poświęcaj temu co sprawia Ci przyjemność. To również sposób  na wydzielanie się hormonu szczęścia..

4. Seks - pomaga on uporać się ze stresem. Rozluźnia mięśnie, a także łagodzi bóle.

5. Asertywność - pomaga to na życie w większej zgodzie ze samym sobą. To chroni przed frustracją.

6. Mierz siły na zamiary - Stawiaj sobie tylko realistyczne cele. Warto sobie ustalić co i w jakim czasie chcemy osiągnąć. Dobrze mieć przygotowany plan działań, ale nie musimy się go sztywno trzymać :)

Test na stres

1. Czy łatwo doprowadzić Cie do złości i czy z byle powodu tracisz cierpliwość ?

Tak - Nie

2. Czy jesteś osoba wrażliwą ?

Tak - Nie

3.  Czy jesteś osobą ambitną i perfekcjonistą ?

Tak - Nie

4. Czy jesteś niezadowolony ze swojej sytuacji życiowej ? 
 
Tak - Nie

5. Czy nie potrafisz cieszyć się drobiazgami i na chwilę zapomnieć o codziennych kłopotach ?

Tak - Nie

6. Czy często śnią Ci się koszmary senne ?

Tak - Nie

Jeżeli na trzy odpowiedzi odpowiedziałeś Tak, to uważaj, bo możesz zostać pożarty przez stres. Zapanuj nad swoimi emocjami. Dobrym rozwiązaniem jest poszukanie jakieś odskoczni od dnia codziennego. Warto skorzystać z porady specjalisty, który pomoże uporać się z ciągłym napięciem.


Warto przeczytać:

Brockert Siegfried: Pokonać stres»
Stephen Briers: Pokonaj depresję, stres i lęk czyli terapia poznawczo-behawioralna w praktyce»
Dagmara Gmitrzak: Pokonaj stres dzięki technikom relaksacji + CD»




Podobne wpisy:


Na co pomaga cynamon ?

Jak walczyć ze stresem ?
Sposoby na ból brzucha
Metody na stres - jak radzić sobie ze stresem ?
piątek, 18 lutego 2011, zdrowieuroda




TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: