Arkadiusz Czapla
Kontakt:
e-mail : Napisz do mnie





Blog > Komentarze do wpisu

Naturalne sposoby na nadciśnienie

Sposoby na nadciśnienie



Osoby z nadciśnieniem często zastanawiają się, czy ciśnienie można obniżać naturalnymi sposobami bez użycia leków.

A wystarczy wprowadzić niewielkie zmiany w diecie i stylu życia, by osiągnąć ten cel. Warto się o to postarać, bo wprowadzenie tych zmian, może pozwolić na uniknięcie systematycznego brania leków.

Prawidłowe ciśnienie krwi to 120/80 mmHg. Jeżeli jego wartość przekroczy 140/90 mmHg, to jest to sygnał, ze mamy do czynienia z nadciśnieniem, którego nie wolno lekceważyć. Nadciśnienie przyspiesza ozwój miażdżycy, zwiększa ryzyko zawału serca i udaru mózgu. Uszkadza też nerki i wzrok.


Trzeba rzucić palenie papierosów


Robimy to raz na zawsze, bo jeden wypalony papieros podnosi ciśnienie krwi oraz zmniejsza działanie niektórych leków, które obniżają ciśnienie.

Pamiętaj! Palenie papierosów przez osoby, które chorują na nadciśnienie tętnicze znacznie zwiększa u nich ryzyko choroby niedokrwiennej serca (zawał serca i dusznica bolesna).


Trzeba ograniczyć sól


Jeżeli zmniejszysz ilość soli do jednej, płaskiej łyżeczki dziennie, to obniżysz swoje ciśnienie tętnicze nawet o 5/2,7  mm Hg na dobę. Zamiast soli warto używać świeżych i suszonych ziół. Unikaj dosalania potraw. Kupuj sól z mikropierwiastkami (z potasem, magnezem, jodem i bromem) m.in: sól kłodawska, zabłocka lub morska.

Trzeba być aktywnym ruchowo


Osoby z nadciśnieniem tętniczym także mogą uprawiać sport.  Idealna będzie tutaj jazda na rowerze oraz nordic walking. Nie zawsze wskazane będzie pływanie (wodny aerobik), bo są one zbyt męczące i podnoszą ciśnienie. Dlatego najlepiej zapytać lekarza o najlepszy dla nas rodzaj ruchu.

Trzeba jeść chleb razowy


Osobom z nadciśnieniem tętniczym służy pieczywo ciemne z pełnego przemiału (pełnoziarniste). Jeżeli jesteś smakoszem pszennego pieczywa, to musisz wiedzieć, ze od kajzerek można tylko przytyć, a nadwaga to główny czynnik ryzyka rozwoju nadciśnienia tętniczego.

Jedz ryby - ogranicz mięso


Osoby chore na nadciśnienie tętnicze powinny ograniczyć jedzenie czerwonego mięsa (jedna porcja w miesiącu wystarczy). Warto zastąpić je rybami morskimi. Na stole dwa razy w tygodniu powinna znaleźć się np. makrela, dorsz lub łosoś. Tłuszcz rybi ma właściwości obniżające ciśnienie skurczowe o 4,5 mm Hg i ciśnienie rozkurczowe o 1,5 mm Hg.




Podobne wpisy:


Dieta proteinowa zasady (5)

Dieta proteinowa zasady (4)
Dieta proteinowa zasady (3)
Dieta proteinowa zasady (2)
środa, 16 marca 2011, zdrowieuroda



TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: