Arkadiusz Czapla
Kontakt:
e-mail : Napisz do mnie
GG : 4974783


SEO Stats powered by MyPagerank.Net
Blog > Komentarze do wpisu

Naturalne sposoby na nadciśnienie



Sposoby na nadciśnienie



Osoby z nadciśnieniem często zastanawiają się, czy ciśnienie można obniżać naturalnymi sposobami bez użycia leków.

A wystarczy wprowadzić niewielkie zmiany w diecie i stylu życia, by osiągnąć ten cel. Warto się o to postarać, bo wprowadzenie tych zmian, może pozwolić na uniknięcie systematycznego brania leków.

Prawidłowe ciśnienie krwi to 120/80 mmHg. Jeżeli jego wartość przekroczy 140/90 mmHg, to jest to sygnał, ze mamy do czynienia z nadciśnieniem, którego nie wolno lekceważyć. Nadciśnienie przyspiesza rozwój miażdżycy, zwiększa ryzyko zawału serca i udaru mózgu. Uszkadza też nerki i wzrok.



Trzeba rzucić palenie papierosów


Robimy to raz na zawsze, bo jeden wypalony papieros podnosi ciśnienie krwi oraz zmniejsza działanie niektórych leków, które obniżają ciśnienie.

Pamiętaj ! Palenie papierosów przez osoby, które chorują na nadciśnienie tętnicze znacznie zwiększa u nich ryzyko choroby niedokrwiennej serca (zawał serca i dusznica bolesna).

To Ci może pomóc:
Trzeba ograniczyć sól

Jeżeli zmniejszysz ilość soli do jednej, płaskiej łyżeczki dziennie, to obniżysz swoje ciśnienie tętnicze nawet o 5/2,7  mm Hg na dobę. Zamiast soli warto używać świeżych i suszonych ziół. Unikaj dosalania potraw. Kupuj sól z mikropierwiastkami (z potasem, magnezem, jodem i bromem) m.in: sól kłodawska, zabłocka lub morska.

Trzeba być aktywnym ruchowo

Osoby z nadciśnieniem tętniczym także mogą uprawiać sport.  Idealna będzie tutaj jazda na rowerze oraz nordic walking. Nie zawsze wskazane będzie pływanie (wodny aerobik), bo są one zbyt męczące i podnoszą ciśnienie. Dlatego najlepiej zapytać lekarza o najlepszy dla nas rodzaj ruchu.

Trzeba jeść chleb razowy

Osobom z nadciśnieniem tętniczym służy pieczywo ciemne z pełnego przemiału (pełnoziarniste). Jeżeli jesteś smakoszem pszennego pieczywa, to musisz wiedzieć, ze od kajzerek można tylko przytyć, a nadwaga to główny czynnik ryzyka rozwoju nadciśnienia tętniczego.

Jedz ryby - ogranicz mięso

Osoby chore na nadciśnienie tętnicze powinny ograniczyć jedzenie czerwonego mięsa (jedna porcja w miesiącu wystarczy). Warto zastąpić je rybami morskimi. Na stole dwa razy w tygodniu powinna znaleźć się np. makrela, dorsz lub łosoś. Tłuszcz rybi ma właściwości obniżające ciśnienie skurczowe o 4,5 mm Hg i ciśnienie rozkurczowe o 1,5 mm Hg.

Warto przeczytać

Alan L. Rubin:
Nadciśnienie dla bystrzaków»
Adam Windak, Tomasz Grodzicki:Nadciśnienie tętnicze»
Wydawnictwo Cornetis: Nadciśnienie tętnicze co nowego»





Podobne wpisy:


Dieta proteinowa zasady (5)

Dieta proteinowa zasady (4)
Dieta proteinowa zasady (3)
Dieta proteinowa zasady (2)
środa, 16 marca 2011, zdrowieuroda




TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: