Zdrowie i uroda



Lignan Primvitalny


Błonnik Primvitalny


Arkadiusz Czapla
Kontakt:
e-mail : Napisz do mnie



Blog > Komentarze do wpisu

Jak skutecznie się odchudzać?



Dieta dla 20, 30 i 40-latków



A może, przy całej chęci schudnięcia i determinacji do działania, nie bierzemy pod uwagę jednego ważnego czynnika – w jakim jesteśmy wieku? Zobaczmy, czy to ma sens...

20-latki



Jeśli masz dwadzieścia lat, nie potrzebujesz żadnych radykalnych działań ani zbyt dużych cięć energetycznych! Mało się o tym mówi, ale dieta musi być dopasowana do twojego młodego wieku, abyś niemądrym postępowaniem nie poczynił spustoszeń w swoim zdrowym, młodym organizmie! Zastosuj się do kilku ważnych zasad i chudnij zdrowo i skutecznie, dwudziestolatku!



~ kaligula „Proponuję wziąć się najpierw porządnie za jakiś sport. W tym wieku można jedynie bilansować dietę, a nie obcinać. Zazwyczaj dużo ruchu, jakiś rower, codzienne przebieżki też mile widziane, tenis, noga, piłka ręczna, bardzo dobry jest basen (pływanie). Jedz regularne posiłki, najlepiej 4-5 w ciągu dnia, żarcie ma być lekkostrawne i pożywne zarazem, bogate w węglowodany, białko i mikroelementy (jarzynki), a mniej tłuszczu w to miejsce (chipsy i inne batoniki radzę odpuścić). Jesteś za młody na jakiekolwiek radykalne diety. Ruch, ruch i jeszcze raz ruch, odżywiaj się zdrowo i regularnie, a efekty przyjdą z czasem. Najlepiej, jak sobie wpoisz już taki nawyk co jest dobre do jedzenia i jak jeść, potem już z górki. I nie myśl o jakiejś diecie na tydzień. Jak chcesz zmienić sylwetkę, to wymaga to działań długofalowych, bo gdzie sens głodzenia się przez tydzień po to, żeby w następnym przybrać więcej niż zrzuciłeś. Pozdro” Źródło: www..pclab.pl

30-latki

Trzydziestolatkowi nie będzie schudnąć tak łatwo, jak jemu młodszemu o dekadę koledze. Nie jest to jednak niemożliwe – ale zanim weźmiesz się do pracy, zerknij na uwagi co do zdrowego odchudzania po trzydziestce – na pewno ci pomogą!

~ HrabiaHenryk „Dieta, zależnie od wieku, powinna zawierać stosunkowo mniej kalorii i być wspomagana ruchem – najlepiej naturalnym, codziennym.

A założenia tych wszystkich diet są jednakowe:

• dużo warzyw i owoców,
• eliminacja fast foodów i słodyczy,
• surowe: olej lniany, oliwa z oliwek, orzechy, pestki,
• ryby morskie, chude mięso gotowane lub pieczone,
• kasze, pełnoziarniste pieczywo.

Jedzone w 5 porcjach jako 3 posiłki główne i 2 przekąski co 3 godziny. Do tego umiarkowana dawka ćwiczeń. :)” Źródło: www..vitalia.pl

~ Kornwaliia „Dieta niskotłuszczowa plus gimnastyka to jest to… Właśnie je stosuję... POLECAM. :)” Źródło: jw.

~ Nina „Też mi się wydawało, że niełatwo będzie pozbyć się tych nagromadzonych po-ciążowych kilogramów, ale nie jest źle (...), dieta - własne menu: zdrowo, dużo warzyw i nabiału, zero chleba - tylko wasa, wykluczyłam makaron, ryż, ziemniaki, oczywiście słodycze i napoje słodkie. Sporo ruchu, codziennie 1 godz. na rowerku i wieczorem pół na stepperze... i kilogramy jak na razie fajnie lecą w dół. :)” Źródło: www..interia.pl

40-latki

W tym wieku problemy z nadwagą mogą osiągnąć już alarmującą skalę. Zarówno w przypadku kobiet (biodra, brzuch, pośladki) jak i mężczyzn („mięsień piwny”). Warto o tym pamiętać i w odpowiedni sposób skonstruować dietę.

~ Waldek „Hmm... jakieś tańce, fitness, basen, więcej ruchu, spacer, a jak nie chce się chodzić, to zakupy po centrum handlowym. Pochodzić, pospacerować, niekoniecznie kupować. Jeść 5 razy dziennie w odstępach 3-4 godz. Jeść chude jedzenie, ograniczyć alkohol, słodycze, itp...” Źródło: www..sfd.pl

~ Alka „Życie zaczyna się po 40-ce! (...) każdy wiek jest piękny, jeśli o siebie dbamy. Zgadzam się całkowicie. Od trzech lat chodzę regularnie na ćwiczenia, nie stałam się przez to szczuplutką 25-latką, ale za to mam kondycję, lepsze zdrowie i dobry humor... o miłym towarzystwie nie wspominając. Kupiłam też kilka ciuchów w mniejszym rozmiarze:) A wypróbowana i dla mnie najlepsza dieta to “MŻ”- czyli “mniej żryj”. Posiłki jem z deserowego talerzyka. Trzymam kciuki za wszystkie starające się dbać o siebie 40-tki.” Źródło: www..magicsport.pl

~ Henry Jak juz zaczniesz dietę, obserwuj swój organizm, by mieć pełną nad nim kontrolę. Jeżeli zobaczysz, że np. odkłada Ci sie bluszczyk, zacznij redukować węgle, a zwiększ białka i dodaj trochę zdrowego tłuszczu, np. olej lniany wysokolenny. Każdy człowiek jest inny, poznanie własnego organizmu przynosi 100%-owe efekty. Pamiętaj o aerobach, to one napędzają metabolizm, oraz powodują spalanie tłuszczu w organizmie. Na pewno pozytywnie wpłyną na zdrowie oraz układ krwionośny, co zapewne również jest ważne.

P.S . Diety [zwykle] rozpisane są raczej dla ludzi z młodszego przedziału wiekowego. Z wiekiem zwalnia sie metabolizm, nie potrzebujemy jeść tak dużo, jak kiedyś, by utrzymać swoją wagę... Dlatego na każdą dietę, o której przykładowo czytałeś, należy wziąć jakąś poprawkę. Bez znajomości własnego organizmu, nie będziesz w stanie konkretnie powiedzieć, ile mniej wartości odżywczych... Czyli testuj, testuj i jeszcze raz testuj. Patrz co jesz, oraz jedz regularnie. Najlepiej skorzystaj z jakiejś diety, która jest juz gotowa i sprawdzona... i reguluj spożycie wedle Twoich obserwacji na sobie... Pozdrawiam.” Źródło: www..kfd.pl

sobota, 09 czerwca 2012, zdrowieuroda




TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: