Zdrowie i uroda.... artykuły, porady, ciekawostki...



Arkadiusz Czapla
Kontakt:
e-mail : Napisz do mnie
GG : 4974783


SEO Stats powered by MyPagerank.Net
Blog > Komentarze do wpisu

Tygodniowa dieta odchudzająca



Dieta koktajlowa



Dieta nie jest skomplikowana, bo do przyrządzenia koktajlów można wykorzystać dowolne owoce i warzywa.

Jakie produkty są dozwolone podczas diety koktajlowej?



Jako bazę do koktajli można użyć: odtłuszczone mleko, maślankę, kefir oraz jogurt naturalny,a do zagęszczenia: otrębów, zarodków pszennych, siemienia lnianego i kiełków. Koktajle powinny byc urozmaicone dużą ilością świeżych ziół. Nie można tez żałować przypraw (pieprz, imbir, kurkuma, sproszkowana chilli), które wspomagają spalanie tłuszczu.



Dodatkowy posiłek może być przygotowany z chudego mięsa, ryby, produktów pełnoziarnistych.

Pamiętaj! Dieta koktajlowa nie może być pozbawiona zdrowych tłuszczów, takich jak oliwa z oliwek czy olej rzepakowy (1-2 łyżki dziennie).

Produkty zabronione podczas diety koktajlowej?

W trakcie diety trzeba zrezygnować z cukru oraz soli. Nie można jeść także tłustego mięsa, wędliny oraz nabiału, smalcu, masła, produktów przetworzonych, słonych przegryzek i słodyczy.

Trzeba unikać też smażonych potraw i gazowanych napojów. 

Zasady diety koktajlowej

Pamiętaj! Dieta nie może trwać dłużej niż 7 dni. 

W jej takcie 4 posiłki dziennie należy zastąpić koktajlami:

  • 3 warzywnymi oraz 1 owocowym. 

Do tego trzeba zjeść 1 normalny posiłek - najlepiej by to był obiad. Dziennie organizmowi trzeba dostarczyć nie więcej niż 1500 kcal.

Dodatkowo należy wypijać 2,5 l płynów dziennie. 

Może to być:

  • niegazowana woda mineralna, niesłodzona herbata (czerwona, zielona, ziołowa), a także własnoręcznie wyciskane soki owocowe (najlepiej jabłkowy, grejpfrutowy i pomarańczowy) bez dodatku cukru.
Po zakończeniu diety koktajlowej jeszcze przez miesiąc zastępuje się jeden z posiłków koktajlem warzywnym bądź owocowym.

Pamietaj! Dla uniknięcia efektu jo-jo należy zjadać nie więcej niż 1900 kcal.

Przykład jadłospisu diety koktajlowej

Dzień 1

Śniadanie: koktajl brokułowy.

Drugie śniadanie: koktajl buraczany z natką pietruszki.

Obiad: grillowany pstrąg z sałatą oraz brązowym ryżem, szklanka soku grejpfrutowego.

Podwieczorek: koktajl wiśniowy na maślance.

Kolacja: koktajl marchwiowo-selerowy.

Dzień 2

Śniadanie:
koktajl kapuściany z koperkiem.

Drugie śniadanie:
koktajl pomidorowy z chilli.

Obiad:
pierś kurczaka gotowana na parze, pieczony ziemniak z jogurtem, szklanka soku gruszkowego.

Podwieczorek:
koktajl jabłkowo-grejpfrutowy.

Kolacja:
koktajl ogórkowy z maślanką i czosnkiem.

Dzień 3

Śniadanie:
2 kromki chleba pełnoziarnistego lub bułka grahamka, chuda szynka drobiowa, jajko na miękko.

Drugie śniadanie:
koktajl paprykowo-pomidorowy z pieprzem

Obiad:
koktajl selerowy z kiełkami.

Podwieczorek:
koktajl morelowy na kefirze.

Kolacja:
koktajl z kopru włoskiego i korzenia pietruszki.

Dieta koktajlowa pozwala nie tylko zrzucić zbędne kilogramy, ale także reguluje przemianę materii, wspomaga prace jelit, działa odtruwająco i poprawia wygląd skóry.

A wszystko to dzięki zawartości błonnika, witamin oraz minerałów.


piątek, 27 lipca 2012, zdrowieuroda




TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: