Zdrowie i uroda.... artykuły, porady, ciekawostki...



Arkadiusz Czapla
Kontakt:
e-mail : Napisz do mnie
GG : 4974783


SEO Stats powered by MyPagerank.Net
Blog > Komentarze do wpisu

Ćwiczenia na bolący kręgosłup



Jakie ćwiczenia na kręgosłup?



Bóle kręgosłupa to powszechny problem. 90% Polaków przyznaje, że przynajmniej raz w życiu miało kłopot z bolącymi plecami, a ponad połowa regularnie cierpi na tego typu dolegliwości.

Według statystyk chory kręgosłup jest przyczyną ponad połowy zwolnień lekarskich, a specjaliści w takich przypadkach rozkładają ręce, bo mogą choremu zapisać tylko leki, które wyłącznie doraźnie zmniejszają ból lub ewentualnie wypisać skierowanie na rehabilitację.

Pamiętaj! Jeżeli dotknie Cię nagły ból kręgosłupa, to możesz wtedy spróbować sam sobie pomóc. Pomogą Ci proste ćwiczenia, masaże oraz terapia ciepłem


Ból karku

Ten rodzaj bólu pojawia się zwykle, gdy zmagamy się ze stresem. Powodować go może także zwyrodnienie, długie siedzenie przy komputerze lub spanie na zbyt wysokiej poduszce. Łączony jest często ze sztywnością karku.

Jak sobie pomóc?


W tym przypadku trzeba rozruszać bolący kark. Pomocny będzie delikatny, ale zdecydowany masaż. Dobrze jest natrzeć go rozgrzewająca maścią.

Ból krzyża

Może niekiedy świadczyć o chorobach kobiecych, ale najczęściej spowodowany jest zmianami zwyrodnieniowymi. Ból może pojawić się np. wtedy, gdy śpi się na złym materacu lub gdy źle się coś dźwignie. 

Jak sobie pomóc?

Pomocne będzie nacieranie pleców ciepłym ręcznikiem

Pamiętaj! przez dłuższy czas lepiej nie obciążać krzyża (trzeba unikać dźwigania), a gdy ból trwa dłużej niż kilka dni, to koniecznie trzeba to skonsultować z ortopedą i ginekologiem w przypadku kobiety.

Ból ramion

Dolegliwość, na która głównie cierpią kobiety. Ten rodzaj bólu zazwyczaj spowodowany jest stanem zapalnym torebki stawowej lub ścięgna. Ból może promieniować do górnej części pleców oraz szyi.

Jak sobie pomóc?

Na ramię nakłada się ciepły kompres (np. termofor, woreczek z rozgrzaną na patelni solą, poduszkę elektryczną). Można również nakleić na bark plaster rozgrzewający (np. Voltaren).

Pamiętaj! Jeżeli to nie pomoże, to konieczna będzie pomoc lekarza i rehabilitanta.

Ból pośrodku pleców

Powodem tego bólu zwykle jest wada postawy lub zmiany zwyrodnieniowe w odcinku piersiowym kręgosłupa. Ten stan najczęściej spowodowany jest przesiadywaniem w niewłaściwej pozycji przy biurku, spanie na miękkim materacu i brak ruchu.

Jak sobie pomóc?

Warto wypróbować kąpiel rozluźniającą w wodzie lub wybrać się na basen i popływać stylem grzbietowym, bo odciąży to bolące mięśnie.

Pamiętaj! Gdy dolegliwości się powtarzają, to należy skonsultować to z lekarzem.

Uwaga! Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy kręgarza, to najpierw sprawdź, czy ma on stosowne dyplomy oraz certyfikaty (samouków omijaj z daleka). Na pierwszą wizytę zabierz ze sobą rtg lub inne badania kręgosłupa.

Ćwiczenia na kręgosłup

Ćwiczenia wykonane z rana pomogą Ci rozruszać kręgosłup oraz zwalczyć poranną sztywność mięśni. Pomogą Ci także wtedy, gdy Twoje plecy będą zmęczone i bolące.

środa, 29 sierpnia 2012, zdrowieuroda




TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: