Zdrowie i uroda.... artykuły, porady, ciekawostki...



Arkadiusz Czapla
Kontakt:
e-mail : Napisz do mnie
GG : 4974783


SEO Stats powered by MyPagerank.Net
Blog > Komentarze do wpisu

Oczyszczająca dieta jabłkowa



Dieta jabłkowa



Jabłko, to owoc, który pomaga w usunięciu z organizmu toksyn oraz odkwasza go. Dzięki oczyszczającej diecie jabłkowej można się poczuć lekkim i zyskać na urodzie.

Zasady oczyszczającej diety jabłkowej



1) Codziennie przed śniadaniem należy wypić szklankę przegotowanej, letniej wody z łyżką octu jabłkowego. W ten sposób pobudzi się wydzielanie soku żołądkowego oraz funkcjonowanie całego przewodu pokarmowego.

Pamiętaj! Najlepszy będzie ocet, który samemu się przygotuje.


Przepis na ocet jabłkowy

Należy umyć ok. 10 jabłek, osuszyć je i dość grubo obrać. Skórki włożyć do szklanego naczynia i zalać je 0,5 l przegotowanej wody. Dodać 2 łyżki cukru. Słoik przykryć płótnem i odstawić w ciepłe miejsce. Po trzech tygodniach przecedzić płyn i ocet jest gotowy.

2) W ciągu dnia trzeba wypić co najmniej 2,5 l płynów. Najlepsze będą te najzdrowsze, które wspomogą oczyszczanie organizmu:

  • woda mineralna, herbatki ziołowe lub owocowe (np. ze skórek jabłek).

3) Do każdego posiłku staramy się dodać jabłko. Najlepiej by było ono ze skórką, bo wiele składników odżywczych jest właśnie pod nią.

Pamiętaj! Jeżeli woli się jabłko bez skórki, to trzeba je obrać jak najcieniej i użyć do tego noża ze stali nierdzewnej, bo nie niszczy ona witaminy C. 

4) Jedno jabłko dziennie warto zjeść z pestkami, bo zawierają one m.in. fitoestrogeny, które działają odmładzająco na skórę. 

5) Warto urozmaić dietę i wybrać różne gatunki jabłek. Jeść je na surowo, w sałatkach, prażone, miksowane z warzywami oraz innymi owocami.

6) Dieta jabłkowa nie zakłada w ogóle głodowania. Główne posiłki powinny być skomponowane z ulubionych dań, ale powinny one być niskokaloryczne oraz lekkie. Chociaż jeden posiłek powinien być ciepły. 

7) Należy zjeść pięć posiłków dziennie. Najlepiej robić to regularnie co 3 godziny, bo pomoże to utrzymać stały poziom cukru, a to spowoduje, ze nie będziemy się czuć głodni. 

Przykładowy jadłospis diety jabłkowej

Dzień 1

I śniadanie: pucharek z sezonowych owoców, które kroi się w kostkę; jabłka i np. brzoskwini, melona, arbuza.

II śniadanie: dwie kromki chrupkiego pieczywa z masłem oraz odtłuszczonym żółtym serem + koktajl jabłkowy.

Obiad: chudy stek wołowy, który podaje się z dwoma ziemniakami upieczonymi w foli + surówka ze startej marchwi oraz jednego jabłka, doprawiona sokiem z cytryny i odrobiną cukru.

Podwieczorek: surówka z kilku listków sałaty oraz startego jabłka skropionych sokiem z cytryny i jogurtem naturalnym.

Kolacja: pokrojone jabłko z filiżanką ryżu, który gotuje się na mleku (na gęsto) i doprawionego szczypta cynamonu, a także brązowego cukru.

Dzień 2

I śniadanie: sałatka z pokrojonych w plasterki jabłek oraz pomidora z dodatkiem np. rukoli lub innej sałaty + tost z pełnoziarnistego pieczywa.

II śniadanie: kubeczek naturalnego jogurtu, który miesza się z dwoma łyżkami płatków kukurydzianych + szklanka soku z jabłek.

Obiad:  dwa naleśniki, które smaży się na łyżce oleju, z musem z dwóch jabłek uduszonych w małej ilości wody, przyprawionych cynamonem i cukrem + koktajl owocowy.

Podwieczorek: dwie kromki pieczywa pełnoziarnistego z masłem i chudą wędliną + jabłko.

Kolacja:  miseczka surówki z białej kapusty i jabłka z łyżką ziaren słonecznika. Do smaku odrobina oliwy, soku z cytryny, cukru i kminku.

Dzień 3

I śniadanie: garść namoczonych płatków owsianych z dodatkiem startego jabłka, orzechów i pestek słonecznika.

II śniadanie: kromka pełnoziarnistego pieczywa z masłem oraz plasterkiem chudego białego sera + duże jabłko lub koktajl owocowy z jabłkiem.

Obiad: ryba gotowana na parze lub pieczona w folii + surówka z kiszonej kapusty i startego jabłka, doprawiona szczyptą cukru i pieprzu.

Podwieczorek: dwa pieczone jabłka, które wypełnia się musem z owoców sezonowych i doprawia odrobiną miodu.

Kolacja: surówka z pokrojonych: cykorii, jabłka i kilku rzodkiewek, z sosem z łyżki octu jabłkowego utartego z łyżką oliwy, solą i pieprzem. Do posypania orzech włoskie.

Herbatka z jabłek

Skórki z 3-4 jabłek zalewa się 1,5 szklanki wrzącej wody i przykrywa naczynie. Po ok. 15 minutach napój jest gotowy.

Koktajl jabłkowo-gruszkowy

Soczystą gruszkę oraz małe winne jabłko obiera się i kroi w kostkę. Dodaje się do nich szklankę jogurtu i miksuje. Doprawić szczypta cynamonu oraz łyżeczką kremu orzechowego.

Koktajl egzotyczny

Kilka namoczonych w wodzie daktyli, 2 obrane jabłka i cząstki pomarańczy zmiksować z 2 kubeczkami jogurtu naturalnego.


środa, 05 września 2012, zdrowieuroda




TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: