Arkadiusz Czapla
Kontakt:
e-mail : Napisz do mnie
GG : 4974783


SEO Stats powered by MyPagerank.Net
Blog > Komentarze do wpisu

W czym jest najwięcej błonnika?



Najlepsze źródła błonnika



Błonnik to składnik pokarmowy, który swą niezwykłość zawdzięcza temu, że jest nam niezbędny choć wcale go nie przyswajamy. Jest cenny, bo "sprząta" nasz organizm.

Błonnik pokarmowy to celuloza, która znajduje się w produktach roślinnych. Nasz organizm nie potrafi jej trawić i dzięki temu ma ona wpływ na przyspieszenie procesu przemiany materii.

Uwaga! Jeżeli rzadko bywasz w toalecie lub masz nadwagę, to przyjrzyj się w pierwszej kolejności temu co jesz i zobacz czy w Twojej diecie jest odpowiednia ilość błonnikaDorosła osoba potrzebuje ok. 30 g błonnika dziennie - odpowiada to ok. sześciu łyżkom otrąb pszennych (produkty najbogatszy w błonnik).

Jeżeli w Twoim jadłospisie jest głównie białe pieczywo oraz produkty wysokoprzetworzone, to z pewnością dostarczasz go za mało. Dlatego musisz wzbogacić swój codzienny jadłospis właśnie w błonnik.

Gdzie go szukać błonnika?

Błonnik z pełnoziarnistych przetworów zbożowych

Wśród nich płatki owsiane (w 100 g mają prawie 7 g błonnika). musli, kasza gryczana, jęczmienna, pieczywo razowe, graham.

Pamiętaj! Produkty zbożowe dostarczają najwięcej błonnika.


Błonnik z warzyw

Najwięcej błonnika dostarczą Ci suszone warzywa strączkowe, np. biała fasola, groch, cieciorka (ok. 15 g w 100 g), ale sporo mają go także brukselka, korzeń pietruszki, marchewka, kapusta.

Błonnik z owoców


Najbardziej wartościowe w błonnik są owoce suszone (100 g śliwek czy daktyli to ok. 8 g błonnika). Do tego dochodzą też maliny, porzeczki, żurawiny.

Jak działa błonnik?


Przede wszystkim:

  • usuwa z jelit toksyny i resztki pokarmowe i ułatwia w ten sposób perystaltykę jelit;
  • ma pozytywny wpływ na odporność organizmu tworząc korzystne podłoże dla rozwoju odpowiedniej mikroflory jelit;
  • obniża poziom złego cholesterolu LDL oraz podnosi poziom dobrego cholesterolu HDL;
  • wywołuje uczucie sytości, przez wchłonięcie wody pęcznieje w przewodzie pokarmowym;
  • ma działanie oczyszczające i odtruwające, ogranicza wchłanianie z przewodu pokarmowego: cholesterolu, kwasów żółciowych oraz wielu szkodliwych substancji.

Jeśli chcesz być zdrowy to przeczytanie tej strony może być najlepiej zainwestowanymi minutami w Twoim życiu»



Podobne wpisy:


Dieta z błonnikiem
Co na płaski brzuch?

Oczyszczająca dieta jabłkowa

Dieta doktora Gersona

czwartek, 04 października 2012, zdrowieuroda




TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: