Zdrowie i uroda.... artykuły, porady, ciekawostki...
Blog > Komentarze do wpisu

Co zamiast soli?



Co używać zamiast soli?



Sól jest nam potrzebna, a szkodzi jedynie jej nadmierna ilość, która przyczynia się do rozwoju wielu groźnych chorób (m.in. nadciśnienia tętniczego i udarów mózgów). Powoduje także obrzęki i opuchliznę ciała. Nadmierne spożycie soli może też sprzyjać rozwojowi nowotworu żołądka.

Według przeprowadzonych ostatnio badań, zmniejszenie ilości soli w diecie do 5-6 g na dobę może spowodować spadek ciśnienia tętniczego krwi o 5/2,7 mm Hg na dobę. W naszym kraju spożycie soli kuchennej jest bardzo wysokie i przekracza 10 g dziennie na osobę, podczas gdy WHO poleca właśnie 5 g (płaska łyżeczka) dziennie.


Pamiętaj! Sól jest praktycznie w każdym produkcie.

Zamienniki soli

Zamiast zwykłej soli (czysty chlorek sodu) można używać soli kuchennej o obniżonej zawartości sodu z mikropierwiastkami (np. sól ze zwiększona zawartością potasu i magnezu).

Sole:
  • kłodawska, zabłocka lub morska;

są tez dodatkowo bogatsze w jod i brom.

Warto wykorzystać naturalne przyprawy ziołowe (świeże lub suszone), które urozmaicą smak i zapach różnych dań. Wtedy ograniczenie spożycia soli będzie łatwiejsze.

Stosuj takie przyprawy, jak: bazylia, estragon, tymianek, rozmaryn i imbir.

Pamiętaj! Najlepiej jednak po prostu unikać dosalania potraw.

Gdzie jest najwięcej soli?

Najwięcej znajduje się jej w serach żółtych, konserwach mięsnych i rybnych, rybach wędzonych, wędlinach, mieszankach przyprawowych, koncentratach sosów, kostkach bulionowych, zupach w proszku.

Duże ilości soli zawiera też żywność typu fast-food (frytki, pizza, hamburgery, hot-dogi).

Uwaga! Sól zawierają także produkty, po których najmniej byśmy się tego spodziewali np. ciastka i jogurty.

piątek, 14 grudnia 2012, zdrowieuroda



TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu:

Arkadiusz Czapla
Kontakt:
e-mail : Napisz do mnie
GG : 4974783


SEO Stats powered by MyPagerank.Net