Arkadiusz Czapla
Kontakt:
e-mail : Napisz do mnie
GG : 4974783


SEO Stats powered by MyPagerank.Net
Blog > Komentarze do wpisu

Jak odkwasić organizm?

Co na odkwaszenie organizmu?



Czy wiesz, ze nawet zdrowe dla nas produkty, jeżeli spożyte są w nadmiarze mogą nam szkodzić, bo mają działanie kwasotwórcze. Może to prowadzić do zakwaszenia organizmu, które może być przyczyną chorób (np. reumatyzm, cukrzyca, zawał serca, a nawet nowotwory).

Uwaga! Jeżeli chcesz długo zachować dobre zdrowie, to musisz zadbać o utrzymanie równowagi kwasowo-zasadowej organizmu.

I tak: zwracaj uwagę na sygnały, które wysyła Twoje ciało i przede wszystkim, dbaj o dietę.

Objawy zakwaszenia organizmu

Pierwsze objawy to:

  • częste bóle głowy, podkrążone oczy, zgaga czy biegunki. 

Uwaga! Gdy zaobserwujemy u siebie takie symptomy, to trzeba sprawdzić co się je. 

Działanie kwasotwórcze mają:

  • mięso, wędliny, słodycze, pieczywo, nabiał, fast foody oraz czarna kawa i herbata.

Zakwaszają nas także alkohol, nikotyna i stres.

Odkwaszenie organizmu

Uwaga! Wiosna jest bardzo dobrą porą na próbę odkwaszenia organizmu.

Dieta odkwaszająca przypomina nieco bardzo popularną dietę śródziemnomorską.

Uwaga! Duże znaczenie ma tutaj regularne spożywanie posiłków, od 4 do 6 w ciągu dnia.

Podstawą diety są warzywa, bo wszystkie mają właściwości odkwaszające, ale ważne jest, by je gotować na parze lub w małej ilości wody.

Uwaga! Inaczej tracą na wartości. Ziemniaki i buraki gotować w łupinach.

Dieta powinna być uzupełniona w kapustę kiszoną oraz chrzan, który pomaga przy niestrawnościach i szybko odkwasza. warzywa doprawiać oliwą z oliwek i olejami (lnianym, słonecznikowym lub rzepakowym) oraz solą morską.

Owoce warto zjeść przed głównym posiłkiem składającym się z warzyw i niekoniecznie muszą być surowe, bo w diecie odkwaszającej organizm polecane są też gotowane (np. jabłka czy gruszki).

Właściwości odkwaszające mają też owoce suszone.

Uwaga! Kupując je należy zwrócić uwagę na to, by nie były konserwowane dwutlenkiem siarki.

Surowych owoców nie można jeść wieczorem, by nie zalegały w jelitach przez całą noc.

Jeżeli chodzi o płyny, to zaleca się przede wszystkim wodę - przegotowaną lub niegazowaną mineralną. Można tez pić kawę zbożową i ziołowe herbaty oraz soki - najlepiej przygotować je samodzielnie z owoców i warzyw (bardzo dobre są z marchwi i buraków), ale tylko do południa.

Uwaga! Należy odstawić biały cukier, który można zastąpić miodem lub nierafinowanym brązowym cukrem.

Najlepsze właściwości odkwaszające ma jasna, niepalona kasza gryczana i dlatego powinna być jedzona 2-3 razy w tygodniu zamiast makaronu.

Silne działanie zasadowe ma też kasza jaglana, a jeśli lubi się ryż, to dopuszczalny jest tylko brązowy. Podobnie makarony. Najzdrowsze i najlepsze są razowe.

Czy to możliwe, że większość tradycyjnych potraw, jakie jesz na co dzień ma się nijak do zdrowego odżywiania?

Jak płynnie przejść z dotychczasowej diety na naprawdę zdrowe odżywianie się oparte na owocach i warzywach»




Podobne wpisy:


Właściwości oliwy z oliwek
Dieta paleo jadłospis
Zioła wspomagające odchudzanie

Jak schudnąć bez diety cz.2

piątek, 15 marca 2013, zdrowieuroda



TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: