Zdrowie i uroda.... artykuły, porady, ciekawostki...



Arkadiusz Czapla
Kontakt:
e-mail : Napisz do mnie
GG : 4974783


SEO Stats powered by MyPagerank.Net
Blog > Komentarze do wpisu

Źródła wapnia



Co jest źródłem wapnia?



Wapń jest potrzebny kościom i mięśniom, zębom oraz układowi nerwowemu. Powinien być codziennie dostarczany organizmowi. Najlepsze źródła pierwiastka to mleko oraz jego przetwory, a także ryby (sardynki, szprotki, łosoś). Ale także kasze i warzywa.


Jeżeli nie lubisz ryb, nie lubisz nabiału, to jedz częściej: kaszę gryczaną, brokuły, fasolę, soję, groszek zielony, boćwinę i jarmuż - zaopatrzą Twój organizm w wapń. Jego bogatym źródłem są też suszone owoce (figi, morele), rodzynki, a także migdały, nasiona słonecznika i orzech laskowe.


Jak ochronić wapń?

Uwaga! Warzywa należy gotować w małej ilości wody, bo wtedy przeniknie do niej mniej wapnia i zapobiegnie się utracie cennego pierwiastka.

Nie można łączyć też produktów bogato wapniowych z tymi, które zawierają dużo błonnika, kwas szczawiowy lub związki fitynowe (np. produkty pełnoziarniste, śliwki, winogrona), bo pierwiastek jest gorzej wchłaniany.

Nie można pić zbyt dużo kawy i herbaty, bo są źródłem substancji, które tworzą z wapniem trudno wchłanialne związki. Trzeba też ograniczyć sól oraz alkohol - także utrudniają przyswajanie pierwiastka.


Gdzie jeszcze jest wapń?


Pij zieloną herbatę - jest w niej dużo wapnia. Makowiec i sernik też zawierają sporo wapnia. Kubek koziego mleka dostarczy 30% dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek.

Uwaga! Najzdrowsze są ryby pieczone w specjalnej folii. 


Warto wiedzieć: jeżeli chcesz schudnąć, to zamiast tabletek na odchudzanie stosuj dietę bogatą w wapń, bo dzięki nie przyspieszysz spalanie tkanki tłuszczowej.


Podobne wpisy:

Wzmocnienie odporności
Odpowiednia dieta
Dieta wątrobowa co jeść?
Dieta 1000 kcal efekty

sobota, 25 stycznia 2014, zdrowieuroda




TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: