Wpis

sobota, 25 stycznia 2014

Źródła wapnia



Co jest źródłem wapnia?



Wapń jest potrzebny kościom i mięśniom, zębom oraz układowi nerwowemu. Powinien być codziennie dostarczany organizmowi. Najlepsze źródła pierwiastka to mleko oraz jego przetwory, a także ryby (sardynki, szprotki, łosoś). Ale także kasze i warzywa.


Jeżeli nie lubisz ryb, nie lubisz nabiału, to jedz częściej: kaszę gryczaną, brokuły, fasolę, soję, groszek zielony, boćwinę i jarmuż - zaopatrzą Twój organizm w wapń. Jego bogatym źródłem są też suszone owoce (figi, morele), rodzynki, a także migdały, nasiona słonecznika i orzech laskowe.


Jak ochronić wapń?

Uwaga! Warzywa należy gotować w małej ilości wody, bo wtedy przeniknie do niej mniej wapnia i zapobiegnie się utracie cennego pierwiastka.

Nie można łączyć też produktów bogato wapniowych z tymi, które zawierają dużo błonnika, kwas szczawiowy lub związki fitynowe (np. produkty pełnoziarniste, śliwki, winogrona), bo pierwiastek jest gorzej wchłaniany.

Nie można pić zbyt dużo kawy i herbaty, bo są źródłem substancji, które tworzą z wapniem trudno wchłanialne związki. Trzeba też ograniczyć sól oraz alkohol - także utrudniają przyswajanie pierwiastka.


Gdzie jeszcze jest wapń?


Pij zieloną herbatę - jest w niej dużo wapnia. Makowiec i sernik też zawierają sporo wapnia. Kubek koziego mleka dostarczy 30% dziennego zapotrzebowania na ten pierwiastek.

Uwaga! Najzdrowsze są ryby pieczone w specjalnej folii. 


Warto wiedzieć: jeżeli chcesz schudnąć, to zamiast tabletek na odchudzanie stosuj dietę bogatą w wapń, bo dzięki nie przyspieszysz spalanie tkanki tłuszczowej.


Podobne wpisy:

Wzmocnienie odporności
Odpowiednia dieta
Dieta wątrobowa co jeść?
Dieta 1000 kcal efekty



Szczegóły wpisu

Tagi:
brak
Kategoria:
Autor(ka):
zdrowieuroda
Czas publikacji:
sobota, 25 stycznia 2014 09:12

Trackback

Kalendarz

Wrzesień 2016

Pn Wt Śr Cz Pt So Nd
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30    

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny





Arkadiusz Czapla
Kontakt:
e-mail : Napisz do mnie
GG : 4974783


Opcje Bloxa