Zdrowie i uroda



Lignan Primvitalny


Błonnik Primvitalny


Arkadiusz Czapla
Kontakt:
e-mail : Napisz do mnie



Blog > Komentarze do wpisu

Orzechy w diecie

Dlaczego warto jeść orzechy?



Orzechy wzbogacą smak każdej potrawy (nie tylko deserów), a dodatkowo podnoszą jej wartość odżywczą. Wiedzą o tym doskonale wegetarianie i to właśnie orzechami rekompensują brak mięsa i ryb.

Uwaga! Orzechy wyróżnia wysoka zawartość białka (około 20 g w 100 g), są też źródłem błonnika oraz węglowodanów złożonych. Mają niewiele cukrów prostych.

Orzechy doskonale wzbogacają dietę osób, które nie jedzą produktów zwierzęcych, czyli narażonych na niedobory witamin i składników mineralnych. To bogate źródło tłuszczów - zawierają nienasycone kwasy tłuszczowe, wspomagające nasze zdrowie.

Uwaga! Ale mają też drugie oblicze. Jedzone w nadmiarze mogą tuczyć - są dość kaloryczne. Dietetycy zalecają, by jeść tylko garść (ok. 30 g) niesolonych orzechów dziennie. Te z solą podnoszą ciśnienie.

Najpopularniejsze u nas są orzechy włoskie, które są bogatym źródłem kwasów tłuszczowych omega-3 (pomagają obniżyć poziom cholesterolu, działa przeciwzapalnie i przeciwzakrzepowo).

Uwaga! Tylko trzy orzechy włoskie dziennie pokryją zapotrzebowanie na te tłuszcze.

Nie wszyscy jednak mogą się cieszyć smakiem orzechów. To jedne z najsilniejszych alergenów. Warto przy tym pamiętać, ze jeśli źle tolerujesz jeden rodzaj orzechów, nie musi to oznaczać nietolerancji na wszystkie pozostałe.

Nie zapominaj także, że orzechy wyróżniają się wysoką zawartością błonnik, dlatego nie są wskazane dla osób na diecie lekkostrawnej, przy chorobach przewodu pokarmowego.


Orzechy włoskie w diecie


Zawierają aminokwasy (argininę), które przyczyniają się do rozszerzania naczyń krwionośnych, spadku ciśnienia krwi.

Uwaga! Po orzechy włoskie powinny sięgać osoby zagrożone chorobami serca.


Orzechy pistacjowe w diecie


Są źródłem luteiny, chronią siatkówkę oka przed wolnymi rodnikami. Zmniejszają ryzyko zwyrodnienia plamki żółtej. Pistacje wyróżnia wysoka zawartość żelaza oraz potasu obniżającego ciśnienie tętnicze.

Orzechy laskowe w diecie


Te orzechy wyróżnia wyjątkowo wysoka zawartość witaminy E. Poprawią potencje i płodność, gdyż wspomagają wydzielanie hormonów.

Orzechy ziemne w diecie


To kuzynki... soi i fasoli. Podobnie jak one dostarczą Ci białka (ok. 26 g białka w 100 g). Arachidy mają też rekordową ilość niacyny - witaminy B3 (ponad dziesięć razy więcej niż inne orzechy), która wspomaga układ nerwowy, koi nerwy, ułatwia zasypanie.

Orzechy brazylijskie w diecie


Są źródłem wapnia (wzmacnia kości i zęby) oraz magnezu wspomagającego układ nerwowy. Dadzą Ci także selen.

Migdały w diecie


Ze względu na zawarty w nich kwas foliowy, poleca się kobietom w ciąży. W pierwszym trymestrze ciąży łagodzą nudności, a w drugim i trzecim - zgagę.




Podobne wpisy:

Dieta oczyszczająca z toksyn
Zdrowe posiłki

Dieta odtruwająca

Dieta MIND
 

wtorek, 17 stycznia 2017, zdrowieuroda




TrackBack
TrackBack w tym blogu jest moderowany. TrackBack URL do wpisu: