Menu

Zdrowie i Uroda

Zdrowie i uroda.... artykuły, porady, ciekawostki...

Ćwiczenia na odcinek lędźwiowy

zdrowieuroda

Proste ćwiczenia na odcinek lędźwiowy



Ćwiczenia pomogą zmniejszyć ból i napięcia kręgosłupa dolnej części pleców. Wykonuj je codziennie, ulgę poczujesz po 2-3 tygodniach.

Ćwiczenie na odcinek lędźwiowy w pozycji stojącej



Stań w wielkim rozkroku, wyprostuj plecy, opuść barki luźno, lekko ściągnij łopatki i oprzyj ręce na biodrach.

Ugnij kolana. Robiąc wdech, ściągnij pośladki i wypchnij miednicę najpierw do przodu, a potem do góry (powinieneś poczuć, że pięty "chcą" oderwać się pod podłogi - pilnuj się, by tego nie robić!). Wytrzymaj w tej pozycji licząc do trzech.

Zrób wydech, opuszczając biodra do pozycji początkowej. Powtórz 5 razy.

Nie odrywaj stóp podłogi lewe kolano ugnij, opuść lewe biodro, a prawe unieś. Powtórz po 10 razy na każde biodro.

Powoli zataczaj biodrami koła, mocno wypychając je w każdą stronę. Zrób po 5 kółek w prawą i lewą stronę.

Ćwiczenia na odcinek lędźwiowy w pozycji siedzącej


Usiądź na krześle tak, by kolana były zgięte pod kątem prostym, wyprostuj plecy.

Chwyć prawą dłonią lewe biodro. Mocno odwróć głowę w lewą stronę i lewą dłonią chwyć oparcie krzesła. Wolno policz do pięciu i wróć do pozycji początkowej.

Tak samo zrób w druga stronę. Powtórz ćwiczenia na każda stronę po 5 razy.




Podobne wpisy:

Mammografia piersi
Zioła na nietrzymanie moczu

Paradontoza leczenie naturalne

Badanie USG brzucha  

© Zdrowie i Uroda
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci