Menu

Zdrowie i Uroda

Zdrowie i uroda.... artykuły, porady, ciekawostki...

Ćwiczenia na ból pleców

zdrowieuroda


3 proste ćwiczenia na ból pleców



Gdy zwyrodnienia kręgosłupa i urazy dają się we znaki, zastosuj trzy proste ćwiczenia w trzytygodniowym planie. W pierwszym tygodniu gimnastykuj się 2-3 razy dziennie, w kolejnym raz dziennie, w trzecim co drugi dzień.

Zrób tydzień przerwy i powtórz cykl.

1 ćwiczenie na ból pleców


Uklęknij na macie, lekko rozstaw kolana, wyprostuj plecy, podnieś ręce do góry i wyciągnij je najwyżej jak możesz. Zrób wdech i pochyl do przodu tułów, zaś biodra opuść na pięty, ale nie siadaj.

Zwróć uwagę, by plecy były proste, lędźwie napięte, a uniesione ręce znajdowały się w jednej linii z plecami.

Wytrzymaj w tej pozycji 3-4 sekundy i z wydechem wróć do pozycji początkowej.

Powtórz ćwiczenie 4-6 razy.

2 ćwiczenie na ból pleców


Uklęknij na macie i podeprzyj się z przodu wyprostowanymi rękami. Kolana rozstaw na szerokość bioder, a dłonie na szerokość ramion.

Zrób wdech i mocno wygnij plecy do góry, schowaj głowę między ramionami i wytrzymaj w tej pozycji 4-6 sekund. Wypuść powietrze i wyprostuj plecy.

Powtórz ćwiczenie 6-8 razy.

3 ćwiczenie na ból pleców


Stań prosto, połóż dłonie na klatce piersiowej i unieś łokcie na wysokość żeber. Wyprostuj prawą rękę w przód, mocno ją odchyl do tyłu i wróć do pozycji początkowej.

Powtórz 10 razy każdą ręką, na zmianę.



Podobne wpisy:

Badanie na osteoporozę
Nadmierna potliwość stóp

Nietolerancja laktozy test
Naturalne sposoby na pocenie

© Zdrowie i Uroda
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci