Menu

Zdrowie i Uroda

Zdrowie i uroda.... artykuły, porady, ciekawostki...

Dieta na spalanie tłuszczu

zdrowieuroda

Dieta błonnikowa przyspieszająca spalanie tłuszczu



Błonnik długo uważany był za niepotrzebny, ale dziś wiemy, że bez niego prawidłowa praca układu pokarmowego nie byłaby możliwa. Ma znaczenie na każdym etapie trawienia: pobudza wydzielanie śliny, wiąże i neutralizuje nadmiar kwasów żołądkowych, zwiększa perystaltykę jelit, przyspiesza wypróżnianie.

Błonnik jest także niezbędny do transportu substancji odżywczych we krwi, ponieważ: zwiększa wydalanie nadmiaru tłuszczu z organizmu, przyczynia się do zmniejszenia poziomu cholesterolu we krwi, przeciwdziała szybkiemu wzrostowi poziomu glukozy we krwi.

Co się dzieje, gdy brakuje błonnika w diecie?


Brak jego odpowiedniej ilości w diecie prowadzi nie tylko do ciężkich zaparć, ale przyczynia się również do występowania wielu chorób cywilizacyjnych:

  • otyłości;
  • nadciśnienia tętniczego;
  • kamicy żółciowej;
  • uchyłkowatości jelit;
  • nowotworu jelita grubego;
  • nowotworu sutka u kobiet. 


Niedobór błonnika może też zwiększać ryzyko zachorowania no dolegliwości przewodu pokarmowego, m.in. takich jak zapalenie wyrostka robaczkowego, hemoroidy lub polipy jelita grubego. 


Uwaga!
Dlatego warzywa powinny się znaleźć w 3-4 posiłkach dziennie.


Przykładowy jadłospis w diecie błonnikowej przyspieszającej spalanie tłuszczu


I śniadanie: płatki żytnie na chudym mleku z owocami i orzechami | kawa zbożowa

II śniadanie: jogurt z otrębami, kiwi i ziarnami słonecznika

Obiad: pieczony filet z dorsza | ziemniaki z wody | marchewka z groszkiem

Podwieczorek: koktajl z malin i maślanki posypany ziarnami sezamu

Kolacja: papryka faszerowana warzywami z kaszą gryczaną, zapieczona z sosem jogurtowym i tarty, żółtym serem | herbata z rumianku




Podobne wpisy:

Jak usprawnić metabolizm?
Dieta na płodność

Dieta z magnezem
Dieta Beyonce
 

© Zdrowie i Uroda
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci