Zdrowie i uroda





Arkadiusz Czapla
Kontakt:
e-mail : Napisz do mnie



wtorek, 28 lutego 2017

Wysokie ciśnienie - co jeść?



Postaw na warzywa, a przed wszystkim na produkty, które są źródłem potasu obniżającego ciśnienie krwi. Należą do nich: żurawina, jarzębina, buraki, cebula, czosnek, pietruszka, sałata, brokuły, kapusta pekińska, groszek zielony, seler korzeniowy, naciowy, rokitnik.

Ponieważ jedną z przyczyn wysokiego ciśnienia jest nadwaga, zrzuć też kilka kilogramów. Pamiętaj wiec o lekkostrawnych produktach zawierających mało tłuszczów, czyli niskotłuszczowym nabiale i chudym mięsie.
poniedziałek, 27 lutego 2017

Jaka dieta przy refluksie?



Dieta może zmniejszyć przykre objawy refluksu, a nawet je wyeliminować. Najważniejszą zasadą łagodząca dolegliwości jest spożywanie niewielkich posiłków (jednorazowo nie większych niż dwie pięści) 6-7 razy dziennie.

Uwaga! Jedz w spokoju, bez pośpiechu, przeżuwając każdy kęs. Przy szybkim o łapczywym jedzeniu łykasz powietrze, które nasila objawy.
 
1 , 2 , 3 , 4